
Na chwilę obecną można zmienić nie tylko dotychczasowego dostawcę energii elektrycznej, ale również sprzedawcę gazu. Wbrew pozorom na taki krok decyduje się coraz więcej osób – zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi. Każdy z nich może w ten sposób odnotować mniejsze lub większe oszczędności. W przypadku firm o dużym zapotrzebowaniu na paliwo gazowe zmiana dostawcy może wiązać się z zaoszczędzeniem kwot liczonych nawet w tysiącach, co z pewnością brzmi bardzo kusząco. Jak wygląda to jednak od strony praktycznej?
Gaz dla firmy – jakie taryfy gazowe są dostępne ?
Na swobodny rynek taniego gazu dla firm mogą liczyć obecnie zarówno właściciele gospodarstw domowych, jak również przedsiębiorcy. Odbiorcy biznesowi oczywiście pobierają znacznie więcej paliwa gazowego, dlatego też w ich przypadku dobranie odpowiedniej taryfy jest niezwykle istotną kwestią. W celu znalezienia oszczędności warto nawet zmienić dotychczasowego sprzedawcę gazu, dzięki czemu możliwe będzie odnotowanie mniejszych kwot na przyszłych fakturach. Jeśli chodzi o dostępne taryfy gazowe dla firm, to wyróżnia się taryfy W4, W5, W6, W7 i W8. W przypadku taryf od W4 do W7 gaz dostarczany jest pod ciśnieniem do 0,5 MPa. Od czego zatem zależeć będzie wybór taryfy? Składa się na to wiele czynników: poziom rocznego zużycia paliwa gazowego, ustalona moc umowna, miejsce odbioru gazu czy też system rozliczeń z dostawcą paliwa gazowego. Nietrudno jest się z pewnością domyślić tego, że największe korzyści mogą odczuć po zmianie dostawcy gazu właściciele dużych przedsiębiorstw, czyli firmy ze znaczącym zużyciem paliwa gazowego. Nie oznacza to jednak, że w przypadku mniejszych firm korzyści będą nikłe. Oni również mogą skorzystać na zmianie dotychczasowego dostawcy gazu, zyskując chociażby stałe ceny paliwa gazowego i ofertę duel fuel.
Jak zatem wygląda taka zmiana dostawcy gazu w praktyce?
Procedura zmiany dotychczasowego dostawcy prądu może przebiegać w dwóch modelach. Jednym z nich jest załatwienie wszystkich formalności na własną rękę, a drugim podpisanie umowy z nowym sprzedawcą i upoważnienie go do zajęcia się w imieniu klienta wszystkimi formalnościami.