Opublikowano

Gaz dla firmy – jakie taryfy gazowe są dostępne?

gaz dla firm

Na chwilę obecną można zmienić nie tylko dotychczasowego dostawcę energii elektrycznej, ale również sprzedawcę gazu. Wbrew pozorom na taki krok decyduje się coraz więcej osób – zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi. Każdy z nich może w ten sposób odnotować mniejsze lub większe oszczędności. W przypadku firm o dużym zapotrzebowaniu na paliwo gazowe zmiana dostawcy może wiązać się z zaoszczędzeniem kwot liczonych nawet w tysiącach, co z pewnością brzmi bardzo kusząco. Jak wygląda to jednak od strony praktycznej?

Gaz dla firmy – jakie taryfy gazowe są dostępne ?

Na swobodny rynek taniego gazu dla firm mogą liczyć obecnie zarówno właściciele gospodarstw domowych, jak również przedsiębiorcy. Odbiorcy biznesowi oczywiście pobierają znacznie więcej paliwa gazowego, dlatego też w ich przypadku dobranie odpowiedniej taryfy jest niezwykle istotną kwestią. W celu znalezienia oszczędności warto nawet zmienić dotychczasowego sprzedawcę gazu, dzięki czemu możliwe będzie odnotowanie mniejszych kwot na przyszłych fakturach. Jeśli chodzi o dostępne taryfy gazowe dla firm, to wyróżnia się taryfy W4, W5, W6, W7 i W8. W gaz dla firmprzypadku taryf od W4 do W7 gaz dostarczany jest pod ciśnieniem do 0,5 MPa. Od czego zatem zależeć będzie wybór taryfy? Składa się na to wiele czynników: poziom rocznego zużycia paliwa gazowego, ustalona moc umowna, miejsce odbioru gazu czy też system rozliczeń z dostawcą paliwa gazowego. Nietrudno jest się z pewnością domyślić tego, że największe korzyści mogą odczuć po zmianie dostawcy gazu właściciele dużych przedsiębiorstw, czyli firmy ze znaczącym zużyciem paliwa gazowego. Nie oznacza to jednak, że w przypadku mniejszych firm korzyści będą nikłe. Oni również mogą skorzystać na zmianie dotychczasowego dostawcy gazu, zyskując chociażby stałe ceny paliwa gazowego i ofertę duel fuel.

Jak zatem wygląda taka zmiana dostawcy gazu w praktyce?

Procedura zmiany dotychczasowego dostawcy prądu może przebiegać w dwóch modelach. Jednym z nich jest załatwienie wszystkich formalności na własną rękę, a drugim podpisanie umowy z nowym sprzedawcą i upoważnienie go do zajęcia się w imieniu klienta wszystkimi formalnościami.