Opublikowano

Zakup energii dla firmy – jak wybrać uczciwego sprzedawcę prądu?

zakup energii dla firmy

Większość osób zdaje sobie sprawę z tego, że może zmienić nie tylko taryfę energii, ale również dotychczasowego dostawcę prądu. Pojawia się jednak pytanie, czy rzeczywiście warto, gdyż pomimo dużej konkurencji na rynku nie brakuje również nieuczciwych sprzedawców. Nie raz przecież słyszało się o natrętnych i nie do końca rzetelnych przedstawicielach handlowych stosujących podejrzane praktyki. Jak zatem skutecznie wybrać dostawcę prądu, unikając nieuczciwych firm?

Zakup energii dla firmy – jak wybrać uczciwego sprzedawcę prądu?

Rachunki za prąd pochłaniają sporą część firmowego budżetu, dlatego też kluczowe jest odpowiednie dobranie taryfy do dobowego zapotrzebowania na energię elektryczną. Czasami jednak wybrany dostawca prądu nie jest w stanie zaproponować przedsiębiorcy atrakcyjnej dla niego oferty i wówczas warto rozejrzeć się za nowym sprzedawcą. Tym bardziej, że można zmienić dotychczasowego dostawcę prądu i to całkowicie za darmo. Na rynku dostępnych jest zakup energii dla firmywiele mniejszych czy większych firm, które w celu pozyskania nowego klienta, są w stanie zaoferować mu korzystniejsze warunki. W ten oto sposób możliwe jest zmniejszenie rachunków za prąd, co obniży zakup energii dla firmy, co w skali roku wiąże się z niemałymi kwotami. Pojawia się jednak pytanie, na co zwrócić uwagę podczas wybierania nowego dostawcy prądu? Należy pamiętać o tym, że na rynku nie brakuje również firm stosujących nie do końca uczciwe praktyki i przez własną nieuwagę można wpaść w mniejsze lub większe kłopoty. Niezwykle istotne jest to, aby mieć pewność, że dany przedstawiciel handlowy nie podszywa się pod aktualnego dostawcę prądu czy też pracownika odczytu energii. W przypadku wątpliwości można nawet zadzwonić na infolinię w celu zweryfikowania tego, czy podane przez niego dane są zgodne z prawdą. Ważne jest także to, aby szczegółowo przeczytać umowę i ją zrozumieć. Dzięki temu można uniknąć podpisania umowy na warunkach innych niż zostało to napisane/powiedziane.

O czym jeszcze warto pamiętać?

W celu uniknięcia niemiłych konsekwencji w przyszłości, należy dokładnie przeczytać dwie sporządzone umowy, czyli oryginał i kopię. Warto też wiedzieć, że podpisując umowę na odległość/poza lokalem, możliwe jest odstąpienie od niej w okresie do 14 dni. Ponadto należy wstrzymać się z podpisaniem umowy, aż wszelkie wątpliwości nie zostaną rozwiane.